وبلاگ, کتاب

7 کتاب برای طراحان گرافیک

7 کتاب برای طراحان گرافیک

7 کتاب برای طراحان گرافیک : این پست رو بخون میخوام براتون روضه بخونم داغ دل بشکافم ❤️ – خب خب، بچه ها همونجور که میدونید شاخه طراحی گرافیک تو ایران جوریه که افراد بسیار زیاد و حتی موفقی اونجا وجود دارن که تحصیلات آکادمیک مرتبط ندارن که بنظرم تو همچین سیستم آموزشی و همچین مملکتی اصلا نقطه ضعف حساب نمیشه، و از طرفی چون متاسفانه یا خوشبختانه گرافیک یک حوزه زود بازده هست خیلی دوستان میتونن با دانش خیلی کم یا حتی بدون دانش و فقط با مهارت نرم افزاری بتونن مشتری داشته باشن و کسب درآمد کنن، بازم میگم این هم بد نیست و ضعف حساب نمیشه.

اما بد اینه که توهم دانش داشتن داشته باشیم و خودمون رو طراح کامل بدونیم انگشت اشاره ام رو اول به سمت خودم میگیرم که فکر نکنید من ازین قاعده مستثنی هستم، حالا قدم اول اینه که بپذیریم نیاز داریم به یادگیری به دانستن اصول و مبانی به دانش پایه ای ، و قدم دوم اینه که بخوانیم و ببینیم و یادبگیریم.. و میبینید که هرچه بیشتر بخوانید بیشتر میدانید که نمیدانید.. و این مسیر مسیر پیشرفت هست جایی که عطش و طلب دانستن در ما بجوشه و به دنبال رفع اون باشیم و یادبگیریم و یادبگیریم و یادبگیریم.

من تو این پست سعی کردم ۷ کتاب مهم طراحی گرافیک رو معرفی کنم، قطعا با خواندن اینها بازهم نمیتوانیم نام حرفه ای روی خودمون بگذاریم ولی مسیر پیشرفت از همین کوچه شروع خواهد شد.

 

1. مبادی سواد بصری

از : دونيس . دانیس

بخشی از کتاب :

نکته ای که باعث فشار عام مردم به کارشناسان علوم هنری می شود این است که وقتی مفهوم زبان و سواد خواندن و نوشتن وقتی به این سادگی قابل تفکیک به اجزا است چرا برای چیزی که از نظر نظریه پردازان شبیه آن است يعني سواد بصری امکان این تفکیک وجود ندارد اما بررسی بیشتر و مقایسه زبان بصری با سایر ابزارهای ارتباط به این منتج می شود که جهانی بودن و بدون حد و مرز بودن زبان بصری و اصول متفاوت آن باعث میشود مقایسه آن با سایر زبانها کاری اشتباه به نظر برسد.

کتاب مبادی سواد بصری

معرفی مبادی سواد بصری

 

2.Designing Brand Identity

by : Alina Wheeler
Designing Brand Identity
fourth edition
Alina Wheeler
an essential guide for the whole branding team.

کتاب Designing Brand Identity

معرفی کتاب Designing Brand Identity

 

3. مثل یک هنرمند بدزد

از : آستین کلئون

آستین کلثون – ترجمهی کوشا موسوی:
بخشی از کتاب بگذار جریانات مختلف روی تو تأثیر بگذارند، با ترکیب و دوباره سازی مسیر خودت را پیدا کن. عائق خودت را دنبال کن و اجازه بده آن ها تو را هدایت کنند. چیزی که در ابتدا «سرگرمی» به نظر می آید، می تواند به حرفه ی اصلی تو تبدیل شود. کتابی بنویس که خودت مشتاق خواندن آن هستی، فیلمی را بساز که خودت مشتاق تماشای آن هستی و در آخر«کسل کننده باش» تا برای سرکشی و جسارت در تصورات و کار خود فضای کافی داشته باشی. از هر هنرمند این سوال پرسیده می شود که ایده هایت را از کجا می آوری؟ پاسخ یک هنرمند صادق این است: من آن ها را می دزدم.

کتاب مثل یک هنرمند بدزد

معرفی کتاب مثل یک هنرمند بدزد

4. designers dictionary of col

by : Sean Adams
The Designer’s Dictionary of Colour By Sean Adams Fareword by Jessica Heiland

کتاب designers dictionary of col

معرفی کتاب designers dictionary of col

 

5. نمادها و نشانه ها

از : میراندا بوروس میتفورد
SIGNS Laimis & SYMBOLS

توضیحی درباره کتاب این کتاب نوعی دایره المعارف نمادها به شمار می ره اگر به طراحی لوگو علاقه دارید حتما این کتاب رو تو فهرست مطالعه تون قرار بدید. این کتاب در 1 فصل با عناوین کیهان ، دنیای طبیعی، زندگی انسان ، اسطوره ها و ادیان جامعه و فرهنگ و نظام های نمادین تنظیم شده و نوع چاپ و تصاویر زیادش اونو خیلی جذابتر کرده !!

کتاب نمادها و نشانه ها

معرفی کتاب نمادها و نشانه ها

 

6. کادر بندی در عکاسی

يوهان نولتینگ، جورج بلیتز

توضیحی درباره کتاب کادر بندی در عکاسی به شما کمک میکنه،اصول کادربندی در عکاسی،برش طلایی در عکاسی کادربندی رنگ، کادربندی موضوعات متحرک، قانون کلاسیک،خط و سطح، کادر افقی یا عمودی نقطه دید، زاويه نور ، استفاده از فلاش و… رو به خوبی یاد بگیرید و از این دانسته ها علاوه بر طراحی در تصویرگری، طراحی پوستر و بخشهای دیگه طراحی گرافیک کمک بگیرید.

کتاب کادر بندی در عکاسی

معرفی کتاب کادر بندی در عکاسی

 

روانشناسی کاربردی رنگها (ينتون)

۷. روانشناسی کاربردی د رنگها (پنتون)

از : لئاتریس آیزمن

بخشی از کتاب:یکی از ابزارهای مهم گرافیکی برای ایجاد ترکیب رنگ چرخه رنگی است که ساختار دایره شکل دارد و شامل رنگ های اصلی، ثانویه و گروه سوم می باشد. این چرخ دمای رنگ را به شکلی عینی به تصویر می کشد.مثلا گرما در مقابل سرما درست مثل اعضای روحی و روانی بدن ما که پیام یک رنگ خاص را انتقال می دهند. برا اساس ارتباطات کهن و بین۔ -المللی رنگها عموما بصورت سرد و گرم قابل ادراک هستند قرمز، نارنجی و زرد با گرما آتش و خورشید سرو کار دارند.

کتاب روانشناسی کاربردی رنگها (ينتون)

معرفی کتاب روانشناسی کاربردی رنگها (ينتون)

 

اگه کتاب دیگه ای میشناسید و بنظرتون جاش اینجا خالیه شما هشتمی رو معرفی کنید …

 

گالری پست تایپ 7 کتاب برای طراحان گرافیک 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *